29 januari 2012

Gafflar

Vad kan den här pastan heta? Stämgaffel?





















På tal om gaffel har jag nu testat min batteridrivna pastagaffel. Jag vet inte om jag är helt övertygad. Spenaten fastnade,löken ja, fetaosten nja, men spaghettin? Nja, jag tror jag måste öva på min teknik. Spaghettin snorde upp sig runt hela skaftet till sist och så var det ju det där med att stänga av snurret innan gaffeln stoppades i munnen. Som ni ser så finns det en liten "skjutknapp" att reglera snurrandet med.

Den naturliga följdfrågan är ju, har jag för lite att göra som sitter och leker med det här? Verkligen inte. Snarare har jag jättemycket som jag borde göra.

Pastan då? 
Till en person behövs:
En näve bladspenat
en rödlök i klyftor
2 vitlöksklyftor 
fetaost
några klyftor semitorkad tomat
salt
peppar

Gör såhär: Fräs allt i olivolja. Koka spaghettin al dente och vänd ner den och lite av pastavattnet. Servera med flingsalt och nymalen svartpeppar. Klart.
Tips! Särskilt om man åker skidor innan så är det här skitgott.

Såhär ser det ut ett par kilometer hemifrån mig. Och ja, det går även att åka
skidor till spåret ända från min ytterdörr. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar